Geweldig mooi cross-over fashion en beauty netwerk-event! ‘MOOI The Apartment’ was tot in de puntjes verzorgd. Er was zó veel aandacht aan de styling van het event besteed. De ruimte was ingericht als een appartement en onderverdeeld in diverse ‘kamers’ die elk prachtig waren ingericht met veel aandacht voor de presentatie van de merken. Maar ook voor de verzorging van de gasten van dit leuke event. Het was zo goed geregeld, dat ik zelfs een tweede dag aan MOOI The Apartment heb besteed. Gewoon omdat ik elk merk voldoende aandacht wilde geven. Zij investeren in ons bloggers / vloggers / press . Ik geef daar graag oprechte en gerichte aandacht voor terug.
35 merken tijdens ‘MOOI The Apartment’?!?
For real? Ja, mooi toch? Natuurlijk kun je niet alles ‘doen’, in die zin dat je met elk merk ter plekke een samenwerking aan kunt gaan. Of echt iedereen kunt spreken (wilde ik wel. Is mij niet gelukt). Dat hoeft ook niet. Wel kun je jouw oprechte belangstelling tonen. En uit alle informatie juist dátgene halen wat op jou (je blog en / of je doelgroep) van toepassing is. Vandaar dat ik eigenlijk ook wel heel blij ben dat ik maar mooi twee dagen aanwezig kon en mocht zijn.
Het was weer MOOI, let’s call it a day
Want op dag 1 was ik nog vóór 10.00 uur aanwezig – erg benieuwd naar de collectie van Silhouette brillen – en bevond ik mij om 13.00 uur nog volop in de drukte van het event. Heel eerlijk? Ik voelde op dat moment mijn aandacht wat afnemen. Je luistert, praat en netwerkt dan ook echt heel veel. Ik in ieder geval wel. Heel mooi, maar toch ook best vermoeiend. Tussendoor een – vooruit twee – cappucino’s, een lekker plakje vers bananenbrood van Willie-Pie en daar ging ik weer. Gelukkig ken ik mijzelf inmiddels stukken beter en besef ik dan ook dat het tijd wordt ‘to call it a day‘.
Op tijd weer op het schoolplein staan
Sowieso moest ik Mila ophalen bij school. Dus als ik op dat moment weg zou gaan, kon ik met een klein beetje geluk ook nog een klein uurtje werken thuis. Of in ieder geval een half uurtje. Alles is meegenomen. En weet je wat trouwens ook nog zo mooi is aan een leuk event als dit van MOOI (what’s in a name?) The Agency? De collega-bloggers die je tegenkomt! Zo leuk dat ik bij de bushalte Sanne (van La Vie Sanne) ‘irl’ heb ontmoet. Ontzettend leuke (en mooie) vrouw met wie ik tijdens de rit naar het CS gezellig heb gepraat. Het zorgt ervoor dat ik helemaal blij word van een dag als deze. Amsterdam weer eens in. Leuke mensen ontmoeten. Nieuwe merken leren kennen door hun enthousiaste vertegenwoordigers. Wat wil een mens nog meer?
Iets met Etos, de mesoloog en EFD
En even iets meer over die merken. Ik begon razend enthousiast bij de stand van Etos, waar de aanwezige mesoloog met behulp van EFD (Electro Fysiologische Diagnostiek) bepaalde punten op de huid van mijn hand analyseerde. Elk punt staat in relatie met een orgaan(deel). Je krijgt als het waren een totaalbeeld van het menselijk functioneren. In mijn geval blijkt er wellicht toch een lichte weerstand tegen (koe)melk te bestaan. Niet iets wat ik had verwacht, maar goed om hierover na te denken. Ook vertelde ze mij dat het goed zou gaan om wat meer gezonde vetten tot mij te nemen (denk aan vette vis, avocado en olijven). Verder kreeg ik het advies om een keer per dag een pilletje vitamine D en een pilletje zink in te nemen (en kreeg ik ook van elk een klein potje mee). Mooi! En goed om te weten. Weer wat geleerd.
Birds On The Run
Bij Birds On The Run – mooi en bijzonder merk – kreeg ik een uitgebreide en enthousiaste uitleg over hun mooie merk, bestaande uit shawls, hoedjes, kussens, handschoenen en andere mooie producten. Wist je dat hun ontwerpen zelf ontworpen en (hand)getekend zijn? En dat ze ultiem gebruik maken van de expertise van hun leveranciers, met wie ze ook een hele goede vriendschappelijke relatie onderhouden? Zo kun je elkaar goed helpen in het hele proces. Goedkoop zijn de items niet, wel heel bijzonder en uniek.
Invisibobble en Merci Handy
Bij de stand van Invisibobble werd ik gewezen op het hoe en wat van de Invisibobble (nooit meer haren vast in je elastiekje die rücksichtslos uit je hoofd worden gerukt) en viel mijn blik automatisch op de vrolijke kleurtjes van vier soorten handcrème van ‘Merci Handy’. Erg blij dat ik de gele variant ‘Hello Sunshine’ mocht meenemen. Die gebruik ik sindsdien iedere avond èn een paar keer overdag, want ik stop hem standaard in mijn tas. Overigens kreeg ik ook een kleine variant van de Invisibobble mee voor mijn kleine meisje. Leuk! En wist je dat er in de zomer ook een lijn speciaal voor kinderen uitkomt? Ik kijk ernaar uit! En hoe grappig is wel niet de Sprunchie? Je bedoelt scrunchie? Niet helemaal want ‘spiral hair ring meets scrunchie‘. Aldus: Sprunchie!
Oh la la, Christian Fay!
Ondanks dat ik nog heel voorzichtig ben na mijn uitbraak van eczeem (dit jaar rondom mijn oog, vorig jaar om mijn mond) werd ik enorm aangetrokken door de stand van Christian Fay. Andra kon mij veel vertellen over al het moois wat beschikbaar is voor het meisje of de vrouw die geniet van mooie make-up. Nog eerder dan Anastasia werkte high end merk Christian Fay al met mallen voor de wenkbrauwen en natuurlijk de bijbehorende wenkbrauwproducten. Mijn blik viel op een prachtig oogschaduw-palet met vier felle kleurtjes (met veel shimmers). Heel fijn dat ik dat palet meekreeg om voorzichtig aan weer wat meer oogschaduw op te brengen op mijn ogen.
Omega, Suit Suit, Sacha Shoes, Keune, Bondi Beach en nog véél meer
Ook merken als Omega, Suit Suit, Sacha Shoes, Keune en Bondi Beach waren vertegenwoordigd in dit cross-over event waarin ‘beauty meets fashion‘. Heel inspirerend, want in ieder hoekje van een woon- of slaapkamer of zelfs badkamer vond je wel iets van je gading. Kledingmerk Yaya, Hunkemöller maar ook het ‘iconic eyewear‘-merk Silhouette was hier te vinden. Prachtige collecties van monturen en zonnebrillen werden tentoongesteld. Hebberig makend, dat kan ik je wel vertellen.
Oolaboo
Ellen van het merk Oolaboo vertelde mij alles over dit mooie merk waarbij het – behalve om outer beauty – ook om inner beauty gaat. Een combinatie van ‘slikken en smeren’ geeft het beste resultaat voor een stralende huid. Oolaboo richt zich daarop met hun natuurlijke en actieve cosmetische voedingssupplementen (nutraceuticals) om de huid van binnenuit te verzorgen. Maar wel in combinatie met actieve (en veilige) huidverzorgingsproducten (cosmeceuticals) voor de buitenkant. Prachtige flacons met een hygiënisch pompsysteem, verkrijgbaar in diverse lijnen. Het maakt mij heel nieuwsgierig. Zeker na de enthousiaste uitleg over de twee nieuwe gezichtsmaskers; één voor de vette huid en één voor zowel de droge als vochtarme huid.
The MakeUp Eraser
Als vanzelf kwam ik terecht bij de stand van The Original Beautyblender (BFF = Beauty’s Best Friend) waar Tessa mij op een heel prettige, no nonsense wijze mij introduceerde in de wereld van dit soort ontzettend handige producten. Omdat ik geen foundation gebruik, zou ik de beautyblender niet daarvoor kunnen gebruiken. Overigens wèl voor het aanbrengen van mijn gezichtsverzorging. Of desnoods voor de concealer die ik wel zo nu en dan onder mijn ogen gebruik. Maar eigenlijk was ik enorm geïnteresseerd in het andere product dat ik daar ook zag staan, ‘The MakeUp Eraser’. Een herbruikbare, ultralichte make-up remover tool waarmee je heel makkelijk alle make-up van je gezicht kan verwijderen. Ook je oog make-up! Je hebt alleen maar warm water nodig. Heel inspirerend. Ik ben erg benieuwd en – lucky me – ik mag het thuis gaan uitproberen. I’ll keep you posted. Tip: reinig de MakeUp Eraser voor het eerste gebruik. Het kan gewoon op 40 graden in de wasmachine. En gebruik géén wasverzachter!
HiMirror
Cin-Yee van HiMirror vertelde vol enthousiasme over een wel heel futuristisch item, de HiMirror. Het is een ‘slimme spiegel’ die je heel veel informatie geeft over de conditie van je huid. Hoe staat het met je poriën of de pigmentvlekken op je huid? Hoe warm is het buiten? Welke lichaamsoefeningen worden je aanbevolen om fit te blijven? De HiMirror vertelt het je allemaal. Hij herinnert je ook aan zaken als het insmeren van je gezicht met een SPF. De originele ‘grote’ versie van de spiegel (all in, inclusief camera en software) kost € 350. Het is overigens echt de moeite waard om het verhaal van founder and inventor Simon Shen te lezen. Hoe zijn vrouw de inspiratie is geweest tot de HiMirror.
Made.com
En wat dacht je van de geurkaarsen, het prachtige meubilair en de accessoires van Made.com? De interieur webshop waarin je meubels direct kunt kopen van de makers. Echt inspirerend om te zien wat je online allemaal kunt verkrijgen. Waar je aan moet denken? Design meubels zoals boekenkasten, bedden, servies, vloerkleden, maar ook textiel en accessoires voor in de tuin. Ook hebberigmakend. De site staat nu standaard open op mijn laptop. Oh oh. Lekker afleidend als je aan het werk bent.
Dag twee? We gaan weer naar ‘MOOI The Apartment’
Dag 2 begon voor mij ook redelijk vroeg. Ik ging direct door, nadat ik mijn dochtertje naar school had gebracht. Om half 10 was ik de eerste die stond te trappelen om van start te gaan. Gelukkig was dat niet lang zo. Ik kwam al vrij snel Liset (Beauty Dagboek), Eva (De appel van Eva) en Anita (Nouveau en Franska.nl) tegen. Ideaal, omdat we nu veel foto’s van en met elkaar konden nemen. Iets wat ik op dag 1 serieus vergeten was.
Wat een lekkere hapjes en drankjes!
Net als al het heerlijks dat voor ons klaar stond de hele dag: vegan taart, macarons en ander lekkers van Willem-Pie, vers gebakken granola van MyGranolo. En dan heb ik nog amper wat gegeten of gedronken van wat ik ineens op een andere tafel zag staan. Gemiste kans. Volgende keer beter. Tijdens mijn eerste gang richting een korte pitstop liep ik ook Charlotte (Lovely Charlotte) en Fleur (Mama’s Liefste) tegen het lijf. Niet veel later kletste ik nog even bij met de altijd leuke Cassandra (Momambition). Om en om wisselden we elkaar af bij de windmachine bij Nars. Wederom een oprecht hele leuke (tweede) dag.
Het gevaar van de zon en het nut van zonbescherming
We begonnen de dag iets na tienen met een hele belangrijke presentatie. Namelijk die van onafhankelijk dermatoloog Bas Wind over het gevaar van de zon en het nut van zonbescherming. Ook al heb ik Bas eerder horen spreken, toch werd ik weer dusdanig geïnspireerd dat ik serieus drie kantjes (!) mee heb zitten schrijven. Ik weet niet wat het is. Het is niet leven vanuit angst. Maar meer dat ik dit soort dingen (je kind en jezelf adequaat beschermen tegen het negatieve effect – want er zijn zeker ook positieve aspecten – van de zon) belangrijk vind. Zeker voor een opgroeiend kind waarvan je de basis van een goed verzorgde huid nu legt.
P20, een keer smeren is genoeg
Ik geef toe dat ik wat sceptisch was over het principe van niche-merk P20 (een keer insmeren is voldoende voor 10 uur zonbescherming) maar Annemarie van P20 kon het toch heel goed uitleggen. Grappig om te horen dat we – back in the eighties – serieus genoegen namen met een factor 4 versus factor 30 / 50 nu. Een stukje bewustwording, dat ik graag met jullie deel. Wist je trouwens dat P20 in het Verenigd Koninkrijk het vierde grote merk is? Water- en transpiratie resistent is? En inderdaad, een keer smeren lijkt genoeg. Wel moet je uitkijken dat als je jezelf (of je kind) afdroogt dat je niet ‘schuurt’. Ook kun je best vier keer 20 minuten het water in. Maar waar de zon schijnt moet je zelf ook logisch nadenken. Goed kijken naar en voelen van de huid, aldus Annemarie. Ik denk dat ik zelf dan toch vaker zou smeren dan een keer. Ik ga het deze zomervakantie uitgebreid testen.
Mooi! De nieuwe P20 continuous spray
Heel fijn dus dat we een aantal nieuwe producten (een nieuw product wordt door P20 8 jaar getest voordat het op de markt komt) mogen testen. Ik noem de nieuwe ‘continuous spray’ die je 360 graden kunt gebruiken. Geen gedoe meer met jezelf aanpassen aan de stand van de spray. Plus een spray is fijn voor kinderen die niet kunnen wachten om het water in te duiken (sneller klaar) en voor mannen (met hun eventuele lichaamshaar wat lekker smeren in de weg zit). Wil je het overigens op je gezicht gebruiken? Eerst sprayen op de vingers en dan pas op het gezicht.
Mooi makers: Hallmark, L.O.V., Ecco en O.P.I.
Briljante teksten op de leuke kaarten van Hallmark. Het merk L.O.V. wat ik nog niet kende. De prachtige leersoorten van Ecco. Wist je dat ze ook amazing mooie tassen in hun assortiment hebben? En eindelijk werden mijn nagels – bij O.P.I. – gelakt in een kleur die eigenlijk een tikje buiten mijn comfort zone lag. Maar wat was (en ben) ik er bij mee. Donkerblauw met een mooie shimmer. Paste perfect bij mijn jurk (en een donkerblauwe skinny en bij nog veel meer). Zo leuk dat als je de expert laat kiezen je gaat voor iets wat prachtig blijkt te staan (maar wat je zelf niet zo snel zou durven). Gelukkig heb ik prachtige kleurtjes gespot in de goodiebag die ik meekreeg (onder andere een prachtige antracietkleur met shimmers).
MyGranolo
En passant bedacht ik mij rond 12 uur dat ik best trek had gekregen en stond ik toevallig ineens bij de stand van My Granolo. Eigenaresse en founder Marlous die op haar 27ste diabetes type 1 bleek te hebben en ineens gedwongen werd tot een heel andere invulling van voedsel, kon met veel enthousiasme vertellen over haar eigen merk granola, dat veel minder suiker bevat dan de reguliere granola’s die je in de supermarkt kunt kopen. Wat zegt Marlous zelf: “Onze granola’s zijn door het gebruik van ahorn en agavesiroop het antwoord op een gezonde levensstijl. Door de langwerkende suikers blijft je bloedsuikerspiegel de hele dag stabiel. Dit in tegenstelling tot de meeste granola’s die honing bevatten. Daarnaast maken wij in plaats van zout, gebruik van zeewierpoeder. Hierdoor krijgen onze producten een ziltige smaak en voegt het de bouwstof jodium toe, een stof die veel broodvervangers achterwegen laten.” Wist je dat deze verse muesli zo in je brievenbus kunt krijgen?
L’Occitane
Mais oui! was mijn antwoord toen de dames van L’Occitane vroegen of ik de nieuwste geur ‘Terre de Lumière’ wilde proberen. Waar ik normaal gesproken iets meer van zwaardere geuren houd, doet deze frisse, en toch bloemige geur mij denken aan fijne zonnige zomerdagen, de laid back avonden aan het strand. Heerlijk! Gelukkig kan ik – met het sample van 10 ml wat ik heb ontvangen – het nog wat langer uitproberen. Dat ik het prach-ti-ge koekje in de vorm van de flacon meekreeg voor Mila was wel een hele lieve meevaller. Mijn meisje vond het heerlijk!
Maria Nila
Ik heb onder een steen geleefd want ik had serieus nog niet eerder kennis gemaakt met de producten van Maria Nila. Gelukkig was daar hairstylist Floor Kleyne die mij heel veel kon vertellen over dit mooie merk en direct ook het een en ander bij mij uitprobeerde. Jammer genoeg heb ik niet meteen genoteerd welke producten ze allemaal heeft geprobeerd, maar wat ik wel zeker weet is dat de droogshampoo van Maria Nila er een van was. Nadat Floor op een heel andere manier dan ik ken de krultang had gebruikt (horizontaal houden en de punten niet meekrullen) en mijn haren had geborsteld voor het natuurlijke en toch een tikje retro effect bracht ze de droogshampoo (voelt pittig want koud!) aan op verschillende plekken op mijn hoofdhuid. Wist je dat er een soort van ‘memory‘ in zit? Als je op enig later moment je haar vastpakt en knijpt dan ‘schiet’ het terug in de vorige vorm. Tenzij je het haar tussentijds nat maakt natuurlijk.
Nars
Nars, Narsissist, Orgasm. Ik noem zomaar wat namen waarvan je wenkbrauwen lichtelijk omhoog kunnen trekken. Het prikkelt mij en maakt mij nieuwsgierig. Want de producten zien er allemaal prachtig uit. Dit was overigens serieus mijn eerste kennismaking met het prachtige merk make-up. Jammer genoeg kan ik geen foto’s van de nieuwste collectie laten zien (onder embargo) maar als je goed kijkt op deze fijne foto die een fotografe met mijn nieuwe iPhone7 heeft gemaakt, dan zou je zomaar de mooie blush en lippenstift kunnen zien. De quote van Francois Nars is er eentje die mij zeker aanspreekt: “Don’t hold back. Be bold. It encourages others to do the same“. Ik hoop dat mijn foto hier toch een tikje aan bijdraagt.
Babor
Mijn eerste kennismaking met Babor (Doctor Babor) was eigenlijk toen ik samen met mijn schoonmoeder Thermen Bussloo bezocht. Het was mijn ‘eerste keer’ (veel eerste keren als ik zo mijn verslag lees) in een thermen en het was best even wennen zal ik je eerlijk vertellen. De gezichtsbehandeling daarentegen was direct ‘heaven‘. Zeker omdat ik toen al in de aanloop zat naar mijn eerder genoemde dermatitis perioralis. De producten van (Doctor) Babor voelden heel goed op mijn huid en ik was mijn schoonmoeder dan ook uiterst dankbaar dat ik een gezichtsmasker van haar had gekregen. Tijdens dit event ontvingen we een set van 7 ‘Chill Out’-ampullen (Festival Edition) die ik zeker ga testen.
Rock & Ruddle en Aquarius Hair Turban
Geweldig dat ik de borstel der borstels (een combinatie van everzwijnhaar en nylon haar) in mijn goodiebag vond! Na een best lange periode waarin ik de plaag van de haarluizen onder controle kreeg en na het – 6 maanden – innemen van de fijne beauty supplementen van Oenobiol (Hair Support Volume) is mijn haar in zo’n goede conditie dat ik dat ook zo wil houden. Erg benieuwd naar de Rock & Ruddle dus. Net als naar de Hair Turban van Aquarius overigens. Jeroen is er zo oprecht lovend over dat ik het onmiddellijk zelf wilde uitproberen. Een turban kennen we denk ik allemaal wel (handdoek voor over nat haar die je als een tulband oprolt en bevestigd zodat je haar kan drogen). Deze Hair Turban is van zulk bijzonder materiaal gemaakt dat al na een minuut het handdoekje nagenoeg al het water heeft opgezogen en verdeeld over de handdoek).
3000 woorden?!? Mijn langste artikel ever. Tijd om te stoppen dus. Wat vinden jullie van een lang verslag als dit? En wat is jullie favoriete product?
Tot de volgende keer.
Rory Blokzijl
Voor dit event ben ik uitgenodigd
Ook heb ik een goodiebag ontvangen en / of heb ik sommige producten bij de stands gekregen